Jobb smartere med Evernote på mobil

I årevis har jeg benyttet meg av Evernote som arbeidsredskap for notater, utklipp fra internett og arkiv for alle private dokumenter og kvitteringer. På kontoret mitt har jeg en smart Fujitsu ScanSnap skanner som overfører alt jeg skanner direkte inn på riktig plass i Evernote.

Men er jeg på reise eller utenfor kontoret så bruker jeg Evernote enten på min iPad eller min iPhone. (Det kunne like gjerne vært en Android-enhet). Da åpner jeg bare den smarte Evernote-appen og tar et bilde av f.eks. en avisartikkel, en billett eller en kvittering eller – for den saks noen håndskrevne notater. Etter bare få sekunder er min Evernote database oppdatert og alt er søkbart i fri tekst – også de håndskrevne notatene.

En annen smart ting med Evernote er at man også kan ta opp lyd slik at man kan lese inn notater og påminnelser mens man f.eks. sitter i bilen. Det er en funksjon jeg bruker ofte.

Etterhvert har jeg skaffet meg Evernote Business som deler opp løsningen i en jobbe-del og en privat del. I jobbe-delen har jeg alle markedsplaner, alle strategi-dokumenter, alle presentasjoner og også en del prosjekter som jeg deler med samarbeidspartnere eller enkelte utvalgte kunder som selv foretrekker Evernote til slikt.

Vil du vite mer om Evernote eller Evernote Business kan du lese mer om løsningen på mine websiderlese mer om løsningen på mine websider, eller registrere deg for en test-periode på denne linken.

Med ujevne mellomrom arrangerer jeg små webinarer om Evernote. Følg med i sosiale medier.

Som en av to norske Evernote Certified Consultants kan jeg hjelpe deg med opplæring, bygge arbeidsflyt og komme i gang med Evernote enten det er deg privat eller i din bedrift. Ring meg på +47 41535313 eller book et møte i min kalender!

 

 

 

